قیمت گل رز

قیمت گل رز


بررسی تاریخچه گل رز

قیمت گل رز به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ابتدا تاریخچه گل رز را بررسی می کنیم. تاریخچه ای طولانی و رنگارنگ دارد. گل رز نماد عشق، زیبایی، جنگ و سیاست بوده اند. طبق شواهد فسیلی، گل رز 35 میلیون سال قدمت دارد. در طبیعت، جنس رز حدود 150 گونه دارد که در سراسر نیمکره شمالی، از آلاسکا تا مکزیک و از جمله شمال آفریقا، پراکنده شده اند. پرورش گل رز در باغ حدود 5000 سال پیش، احتمالاً در چین آغاز شد. در دوره روم، گل رز به طور گسترده در خاورمیانه کشت می شد. آنها به عنوان کوفته در جشن ها، برای اهداف دارویی و به عنوان منبع عطر استفاده می شدند. اشراف رومی باغ های گل رز عمومی بزرگی را در جنوب رم ایجاد کردند. پس از سقوط امپراتوری روم، به نظر می رسید محبوبیت گل رز بسته به روند باغبانی آن زمان افزایش و کاهش می یابد.

در طول قرن پانزدهم، گل رز به عنوان نمادی برای جناح هایی که برای کنترل انگلستان می جنگیدند استفاده می شد. رز سفید نماد یورک و رز قرمز نماد لنکستر بود، در نتیجه این درگیری به “جنگ رزها” معروف شد.

گل رز همیشه محبوب بوده است. به ویژه گل رز بوته ای و گل رز قدیمی باغی. باغبانان متوجه شدند که این گل رز متناسب با سبک زندگی باغبانان امروزی است. باغبان ها گل رزهایی را می خواهند که کمتر دچار آفت شود، کیفیت گل های عالی داشته باشند، مقاومت زمستانی خوبی داشته باشند و در حاشیه درختچه ها و باغ های چندساله قرار بگیرند. بدون اینکه نامناسب به نظر برسند.

گل رز نماد چیست

مهمتر از همه، عموما و جهانی، گل رز نماد رمانس و عشق است. اما غنچه های رز نماد زیبایی و شجاعت نیز هستند. البته بسته به زمینه و فرهنگ معانی دیگری نیز وجود دارد: برای مثال میل، تحسین و اشتیاق.

اما معنای گل رز بسته به رنگ می تواند پیچ خورده و تغییر کند، پیام عشق را دو چندان کند یا نشان دهنده عشق شما به دوستی افلاطونی باشد. در واقع، شما می توانید یک دسته گل رز را با استفاده از رنگ های مختلف در قالب یک پیام بسازید و پیامی بدون کلام اما قدرتمندتر بدهید.

معنای رنگ گل رز

سفید عشق جوان، فضیلت، آغازهای جدید
زرد دوستی، شادی، گرما
صورتی ظرافت ، قدردانی، تحسین
نارنجی صداقت، اشتیاق، گرما
بنفش افسون، ستایش، سلطنت

قیمت گل رز قرمز طبیعی و شاخه ای

قیمت گل رز به عوامل مختلفی بستگی دارد. اول از همه بستگی به فصل دارد در فصل بهار و تابستان این گل به دلیل آب و هوای مناسب بیشتر کاشته می شود و در بازار یشتر موجود است. مسلما این موضوع روی قیمت تاثیر گذاشته و قیمت گل ارزان تر می شود. مورد بعدی انواع گل رز شامل گل رز هلندی و گل رز ایرانی است. گل رز ایرانی و هلندی در لوکیشن های متفاوتی کاشته نمی شود صرفا تفاوت در پیاز گل است. پیاز گل هلندی نوع هلندی است و نه اینکه در هلند کاشته شده یا پیاز از هلند آمده است.

قیمت گل رز شاخه ای به نوع ایرانی یا هلندی بودن آن بستگی دارد. کوتاه بودن شاخه گل و غنچه یا پر بودن گلبرگ های گل رز در قیمت تاثیر دارد. مورد بعدی رنگ گل است گل های سفید و نباتی طرفدار کمتری دارند و بیشتر اوقات در گل آرایی و ترکیب با گل های دیگر استفاده می شود. گران ترین رزها براساس رنگ بنفش، صورتی است.

تفاوت گل رز هلندی و گل ایرانی

مقاومت: گل رز هلندی نسبت به گرما مقاوم تر و دیرتر پژمرده می شود. اگر گل هلندی شما غنچه باشد می تواند 10تا 15 روز با نگهداری مناسب عمر کند.

تیغ: گل رز ایرانی خارهای بیشتری دارد و باعث عدم محبویت این نوع رز شده است.

گلبرگ: گل رز هلندی نسبت به رز ایرانی گلبرگ های مقاوم تر و ضخیم تری دارد

رنگ: گل رز هلندی در رنگ های قرمز تیره تر اما رز ایرانی روشن تر است. رز هلندی تنوع رنگ بیشتری دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *